Kúpili by ste si šperky z televízie?

Už niekoľko rokov sme zvyknutí na šialené a často aj bizarné veci, ktorá sa nám sami ponúkajú cez televíznu obrazovku. Nie sme na tom sami. Aj v ostatných štátoch je bežné nakupovanie bez toho, aby sme videli do čoho ideme. Pre niekoho nepredstaviteľné, no pre tých, ktorí majú dobré skúsenosti iba rutina.
Čo sa týka samotných artiklov na predaj, už niekoľko rokov sa nám predajcovia snažia prezentovať niečo, o čom by ste najprv mali teda poriadne pochybnosti. Všetko sa to začalo v Anglicku, kde firma Gemporia prišla s nápadom predávať šperky a drahokamy cez teleshopping. Zdá sa vám to bláznivé, to nepochybne. U nás, ale aj v Českej Republike takáto reklama existuje a denne ju využije naozaj niekoľko desiatok ľudí.

drahokam

Zdá sa vám to overené?

Asi prvá vec, ktorá nám napadne je, či sú ponúkané veci pravé a čo vlastne zahrňujú. Často nejde iba o obyčajnú bižutériu, ktorá je cenovo dostupná skoro v každom obchode. Samotné programy totiž ponúkajú pravé strieborné a zlaté šperky. Často sú ceny adekvátne tým, ktoré nájdeme v samotných klenotníctvach, ak aj nie o niečo nižšie. Čo však robí tieto ponuky naozaj neodolateľnými je, že ponuka v sebe neraz zahŕňa aj nejaký polodrahokam, či naozajstný drahokam. Čakať teda môžete všetko. Od opálu, cez spinel a rubín až po exkluzívne ponuky diamantových produktov.

prstýnek

Diváci, ktorí sú pravidelnými sledovateľmi sa neraz len nekochajú, ale aj zakupujú inak nedostupné prstene, náušnice, náramky a náhrdelníky. Samozrejme, že mnohým to pripadá ako podvod. Pravdou však je, že televízia, ktorá dostala licenciu na plošné vysielanie po celom Česku by si takúto reláciu nemohla dovoliť vysielať. Samotný nápad možno pre niektorých znie pofidérne, no vedzte, že podobné programy sú aj vo Veľkej Británii. Samozrejmosťou sú aj certifikáty pravosti, ktoré overujú jednotlivú pravosť šperkov. Tak čo, mali by ste guráž zainvestovať takto cez televíziu? Zamyslieť by sme sa mali aj nad tým, že ľudia sú schopní minúť na internete niekoľko tisíc eur bez mihnutia oka.

Kúpili by ste si šperky z televízie?
4.2 (84.35%)23