PageRank – ako sa určuje a ako ho zvýšiť?

Pri hodnotení stránok stránok v službe Google sa najprv berú do úvahy kľúčové slová, po ktorých nasleduje text externých odkazov a potom je dôležitá iba hodnota PageRank.

optimalizace

·         PR je vypočítaná pre každú jednotlivú stránku, ktorá je indexovaná vyhľadávacím robotom Google. Ak  stránka číslo 1 má odkaz na stránku 2, potom sa strana 2 považuje za dôležitejšia.
·         Pomocou špeciálnych vzorcov pre výpočet PageRank sa určuje pravdepodobnosť zobrazenia stránky používateľom. Inými slovami, môžeme povedať, že PR je indikátorom pravdepodobnosti, že používateľ navštívi konkrétnu stránku stránky.
·         Pri výpočte hodnotenia PageRank spoločnosť Google berie do úvahy interné odkazy stránky. Tiež je potrebné vedieť, že text odkazu nemá vplyv na zvýšenie alebo zníženie indexu PR určitej stránky.

Ako už bolo uvedené, indikátor PageRank vo vyhľadávači Google nie je najdôležitejším faktorom, ktorý ovplyvňuje poradie stránok s konkrétnou požiadavkou používateľa.  Tento ukazovateľ dôležitosti stránok je veľmi dôležitý pre dobre optimalizované stránky, pretože čím je hodnota PageRank vyššia, tým ľahšie bude pre vás konkurovať iným zdrojom vo vyhľadávači Google. Aby ste zvýšili index PR stránok svojich stránok, musíte sa najprv zaoberať vnútornou architektúrou a správne vytvoriť interné odkazy vášho zdroja:

graf

·         Ak skupina stránok obsahuje dostatok externých odkazov, je lepšie používať medzi nimi hierarchickú štruktúru;
·         Ak určitá skupina stránok neobsahuje žiadne externé odkazy, je potrebné použiť štruktúru so širokými prepojeniami a nezabúdať na pridanie odkazu na hlavnú stránku;
Nezabudnite, že odkazy by mali fungovať a priviesť návštevníkov na vaše stránky, sledovať ich. Podniknite kroky na zvýšenie návštevnosti vašich stránok, pretože to môže veľmi ovplyvniť návštevnosť a popularitu vašich stránok, čo je predsa najdôležitejší cieľ každého internetového projektu.