Aké potraviny nakupovať pre zdravé srdce

Pomerne rozšíreným dôvodom, prečo ľudia navštevujú lekára a boja sa o svoje zdravie je práve choré srdce alebo ťažkosti s ním, od akých sa následne odvíjajú ďalšie zdravotné problémy. Naše srdce je hádam najpodstatnejšou súčasťou organizmu a dalo by sa v prípade auta zrovnať s motorom. Preto by malo byť našim prvoradým záujmom pristupovať k nemu, ako si zaslúži a aby fungovalo čo najlepšie. Naše srdce tak musíme udržiavať zdravé a o to viac v prípade, pokiaľ pri ňom v poslednom čase cítite bolesť. Dôvodov môže byť hneď niekoľko,… vysoký tlak, stresy, alkohol a cigarety, kofeín, pravidelná mastná a slaná strava, obezita, nadváha, poškodená krčná chrbtica, únava, nervy a nepravidelný spánok. Myslím si, že viacerí sa aspoň v pár bodoch a zároveň možných dôvodoch nájdeme. V tomto článku sa však stihneme zamerať iba ne jeden bod, a preto sa budeme venovať konkrétne potravinám, ktoré napomáhajú k zdravšiemu srdcu.

avokádo

  • O tom, či bude naše srdce biť zdravým spôsobom totiž môžu rozhodovať práve potraviny, ktoré pravidelne nakupujeme a následne konzumujeme.

Ovsená kaša a müsli: Viem, ovsená kaša sa popularite moc neteší, jeme ju maximálne preto, že je zdravá. Müsli sú však populárnejšou a chutnejšou variantou. V oboch prípadoch však vravíme hlavne o rozpustnej vláknine, ktorá výrazným spôsobom znižuje cholesterol. No pozor, vyhnúť by sme sa mali instantným vločkám,tie totiž obsahujú zbytočný cukor.

losos

Avokádo: Je odporúčanou voľbou predovšetkým na základe obsahu nenasýtených omega 3-mastných kyselín, ktoré sa zapríčiňujú o zníženie hladiny nebezpečných tukov v krvi. Navyše disponuje pre správnu funkčnosť srdca potrebným vitamínom B, pričom toto ovocie by ste si tak mali dopriať aj 2-3 krát týždenne.
Ryby: Opäť vravíme o obsahu omega 3-mastných kyselín a to najmä u rýb akolosos, tuniak, sardinky a makrely.
Tmavá čokoláda: Túto potravinu považuje za prospešnú pre srdce nejedna štúdia a napríklad tá z roku 2012 vraví, že denná konzumácia tmavej čokolády je skvelou prevenciou voči infarktu a ochoreniam srdca.

5/5 - (1 vote)