Jednoduché, ale zlaté rady pre každého motorkára
Nikto učený z neba nespadol, a to by sme si mali uvedomiť predovšetkým v situáciách, v ktorých dobrá rada môže znamenať rozdiel medzi bezpečnou jazdou a naopak hazardom so svojim zdravím. A kto je rizikovejšou súčasťou cestnej premávky, ak nie motorkár a o čo viac- nezodpovedný či neskúsený motorkár? Odpoveď je zrejme jasná.
Preto sa skúsme zamerať na niekoľko rád, ako by takáto jazda motorkou mala prebiehať čo najbezpečnejšie. Síce je pravda, že článok zrejme nikoho jazdiť nenaučí, kto nezažil skrátka nevie, ale článok, respektíve textová forma dokáže podsunúť rôzne typy či návody a zamerať sa na teóriu. A práve tú využijeme. Práve teoretické znalosti vám totiž v tej správnej chvíli môžu zapnúť v hlave varovnú kontrolku a tým ju využijete v praxi.
Po tom, ako pred jazdou dôkladne skontrolujeme stav celej motorky, motorku môžeme najskôr zohriať. Následne nasadíme prilbu a môžeme vyraziť. Moment, že kvalitnú prilbu ešte nemáte? V takom prípade skúste voľbu SHIRO. Ďalej by sme sa mali zamerať na oblek, respektíve vhodný motorkársky, či už textilový alebo kožený overal.
Po bezpečnostných praktikách a s vhodnými doplnkami tak konečne jazdíme. Konkrétne sa zameráme na bežnú jazdu, teda bezpečnú jazdu mestom. Tá by mala predstavovať vzdialenosť asi 1 meter od pravej vozovky až po stred jazdného pruhu. V strede, ako aj úplne na kraji je totiž oveľa väčšia pravdepodobnosť, že nás zaskočí znečistený terén či kamienky, no a pokiaľ by sme zasa boli natlačení úplne na kraji, môže nás zaskočiť otvorený kanál, mriežky, prach, asfalt, či hrboľ.
Zlaté pravidlo pre každého motorkára tiež znie: Nikdy sa nespoliehaj a never, že autá na teba berú ohľad. To je žiaľ overené pravidlo a autá tak musíte jednoznačne rešpektovať, respektíve nespoliehať sa na to, že na motorke máte prednosť.
Zradné sú takisto biele prechody pre chodcov, ktoré sa ľúbia šmýkať. Aj pokiaľ cez ne žiadny chodec nejde, radšej v tomto úseku spomaľte.